Presentació

Els plàstics són els materials més utilitzats en la nostra societat a causa de la seua versatilitat, lleugeresa, resistència, facilitat per a l’elaboració d'envasos i cost reduït. Per això és interessant saber la seua procedència, les propietats dels diversos variants, els mètodes de processat per a obtenir els diversos elements i, el què es pot considerar com a més important en l'àmbit ecològic, la seua repercussió en el medi ambient.
Aquesta unitat didàctica, anomenada La societat dels plàstics forma part de l’àrea de Tecnologia i es troba adreçada a alumnes de 3r de l’ESO. Es desenvoluparà durant el primer trimestre com a primera unitat en quatre sessions, ja que els alumnes han de posseir uns coneixements generals dels materials assolits durant el curs anterior i així seran reforçats al començament del curs. Els objectius que es plantegen aconseguir són: conéixer la naturalesa dels distints tipus de plàstics i la seua elaboració;utilitzar la terminologia correcta referida a plàstics, valorar l'interés de la seua aplicació a la vida quotidiana, saber l'impacte mediambiental associat a la utilització de plàstics, i conéixer la indústria alacantina relacionada amb els plàstics.
L’institut d’ensenyament Secundari on s’implantarà la unitat didàctica és IES. Les Dolces de Guardamar del Segura el qual es troba a una àrea on la situació sociocultural es veu afectada pel gran nombre d'immigrants. Encara que és un poble valencianoparlant els últims anys hi ha hagut un augment d’immigració d’origen àrab. L’aula es compon de 25 alumnes on 14 tenen coma llengua materna l’àrab, 4 el castellà i 7 el valencià. La matèria de Tecnologia es desenvolupa en l’aula Taller que es compon per l’àrea de taller on es troben els bancs de treball, les eines, etc., per a cada grup de treball,  i l’àrea d’informàtica on hi ha un ordinador individual per a cada alumne.

El centre educatiu segueix un Programa d’Incorporació Progressiva (PIP), perquè l'alumnat majoritàriament té el valencià com a L2. Per a aquest curs les classes de l'àrea de tecnologia s'impartiran en valencià amb la intenció de què els alumnes tinguen l’oportunitat d’aprendre un llenguatge més tècnic i puguen ampliar els seus coneixements lingüístics en situacions tècniques que en àrees lingüístiques mai es donarien. El que pretenem amb aquesta unitat didàctica és implantar la metodologia de Tractament Integrat de Llengua i Contingut per a poder millorar el coneixement dels alumnes en la llengua valenciana mitjançant una àrea no lingüística com es Tecnologia. 






















No hay comentarios:

Publicar un comentario