Rúbrica

Una rubrica és un conjunt de criteris d'avaluació i estàndards lligats als objectius i competències clau d'aprenentatge que s'utilitza per a avaluar els coneixements adquirits pels alumnes sobre una matèria treballada.
Les rúbriques permeten estandarditzar l'avaluació d'acord amb criteris específics, fent la qualificació més simple i transparent.

Hem presentat el Petxakutxa alls nostres alumnes per a proposar-les l'activitat de realitzar els mateixos un Petxakutxa sobre els conceptes tractas a la unitat didàctica per grups.
Per avaluar aquesta activitat hem creat la següent rúbrica.



S'han seleccionat cinc ítems per a avaluar la creació d'un Petxakutxa relacionat amb el conceptes tractas a la unita didàctica. A continuació s'expliquen més detalladamnet.
  • Conceptes (20%). Els alumnes treballaran en equip (aquesta és una metodologia de treball molt utilitzada en Tecnologia), hauran de fer una pluja d'idees per a arribar a definir l'activitat a realizar. De forma global tot l'equip té clar i porta a terme el que han de realizar, mentre que de forma individual cada alumne realitzará el seu treball i sabrà com contribueix al producte final. El que pretenem avaluar ací és una concordança d'equip per afrontar el projecte correctament i que siguen capaços d'assolir els conceptes necessaris per a portar-lo a terme.
  • Treball en equip (20%). L'equip ha de reunir-se i discutir totes les idees per a realitzar l'activitat. S'han de respectar les opinions d'altres i arribar a un consens d'equip. Tots els alumnes han de participar de manera justa en l'activitat.
  • El tauler de narració (30%)  Aquest és l'estri fonamental a avaluar en l'activitat, perquè si el realitzen d'una forma acurada, correcta i amb concordança quedarà reflectit de forma positiva en el producte final que és el vídeo.
  • Preparació d'equip (15%). Per a dur a terme un projecte s'ha de saber quins recursos són necessaris i com utilitzar-los. Ací el que pretem avaluar són les destreses tecnològiques en la realització del treball, és a  dir, la competència digital.
  • Recerca (15%) Per a redactar el treball, els conceptes, propietats i les tècniques a explicar de la matèria indicada, els alumnes han de consultar diverses fonts d'informació per a després expressar-los ells mateixos i sempre citant-les  adequadament.
Formulari d'avaluació





No hay comentarios:

Publicar un comentario